Thursday, December 1, 2011

Happy Beautiful Marriage, Sista!

Salam Semua..

Tanggal 7 November (7eleven) lepas, dengan sekali lafaz, my beloved sister, K zie dah sah jadi isteri orang..Ni kakak yang last sebelum aku la..yeay! my turn pulak lepas ni *gatai* Rasa macam tak caya pun ada yang dia dah melangkah ke alam rumah tangga, bukan ape..dalam banyak2 adik beradik, perangai die ni lain macam sket..hahaha..uppss! Anyway, congratz to both of you..cepat2 dapat baby and harap berbahagia hingga ke syurga..

The bride
Husband and Wife
Our Family

His Family

Al kisahnya, ni la kakak aku yang paling aku rapat zaman kanak2 dulu, i means memang rapat sangat yang kat mana ade die, aku ade, kat mane ade aku, dia ade..faham tak?*emo* Then, since dia jadi medical student, kami dah mula renggang sikit..ye la, cuti tak sama..dah jarang jumpa..sekarang dah hampir 7 tahun berlalu, seyesly kitorang dah tak sempat nak rapat macam dulu lagi..sob2..Nama kitorang yang dekat2 (Za n Zie) plus muka kitorang yang iras2, mungkin menjadi faktor kami jadi rapat time tu. Kalau balik kampung je, mesti saudara2 akan bertukar mana satu Za, mana satu Zie..

On her convocation's day

Ingat lagi time kecik2 dulu, setiap kali jumpa je, malam2 mesti dia momokkan aku ngan citer2 hantu..macam2 citer hantu, hantu cindai la, hantu tak de kepala la, hantu durian la..dan kesudahannya aku akan ketakutan sampai la tertidur..Dulu, kitorang suka kereta Kembara sampai berebut2 siapa yang beli dulu..tu belum masuk kitorang main cari harta karun(hadiahnya air milo+biskot hup seng je pon), main saidina(pinjam ngan anak tokey ayam), main math-table(akibat main time magrib, ayah buang bawah bukit..haha) and macam2 lagi..soooo kanak2 kan..indahnya kalau kita tak kan pernah jadi dewasa..hidup penuh dengan gelak tawa, tak de tanggungjawab, tak de apa yang perlu dikejar, paling berat pun nak dapat no yang best setiap kali exam tengah tahun and akhir tahun je..

Kadang2 aku jeles dengan perjalanan hidup kakak aku yang sorang ni. Macam lancar jer (empunya diri rasa aku tak tahu la..hehe), mungkin mendapat keberkatan yang lebih kot dari mak aku..huhu..Dalam soal jodoh ni pon senang, dia kenal suami dia ni awal tahun ritu, bulan Jun family dia datang merisik, then Raya Puasa bertunang, tup2 Raya Haji dorang kawin..tak yah bercinta berkurun2 macam aku ni. Hurm, nasib masing2 kan..Oh ye, ni majlis akad nikah jer..combine sekali dengan majlis akikah two of my nieces, Tengku Nur Zahra Jasmine(K Tie's daughter) and Naurah Nashwa (K dah's daughter)..Majlis resepsi plak will be held on 24 of this coming December..

The babies

Lastly, aku doakan yang terbaik tuk kakak aku ni, Roziana Ismail..Semoga menjadi isteri solehah and bakal ibu yang mithali..Amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...